ادامه چالش آب در رودسر
مدیرعامل آبفای گیلان، با بیان اینکه تلاش داریم مشکل آب شهرستان رودسر را تا سه ماه آینده رفع کنیم، ادامه داد: وضعیت شبکه را با شست و شوی مداوم و رصد و پایش شبکه پایدار نگه خواهم داشت.
کد خبر: ۱۱۶۰۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶ 27 March 2024

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان علیرضا غیاثی امروز، ۷ فروردین ماه در دیدار با امام جمعه شهرستان رودسر، با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب استان گیلان برای بهبود وضعیت آب شهرستان رودسر برنامه هایی را تدوین کرده است، گفت: در گام اول این برنامه، تداوم شست و شوی شبانه در شیرهای تخلیه و افزایش تعداد این شیرها را دنبال می کنیم تا بتوانیم وضعیت شبکه آب شهر رودسر را بهتر کنیم.

وی گام دوم این برنامه را تعادل بخشی به فشار آب شهرستان به ویژه منطقه شهید انصاری دانست و افزود: در این راستا خط ۱۵۰۰ متری با قطر ۳۵۵ سانت و جنس پلی اتیلن را از میدان شهرداری تا پل شهدای ۷۲ تن اجرا خواهیم کرد. عملیات اجرایی این پروژه دو هفته آینده آغاز می شود و اعتبار ۹ میلیارد تومانی برای آن پیش بینی شده است و امیدواریم تا دو ماه و نیم آینده به اتمام برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با بیان اینکه تلاش داریم مشکل آب شهرستان رودسر را تا سه ماه آینده رفع کنیم، ادامه داد: وضعیت شبکه را با شست و شوی مداوم و رصد و پایش شبکه پایدار نگه خواهم داشت.

غیاثی هم چنین به مسئله پمپ های غیرمجاز اشاره کرد و یادآور شد: نزدیک به ۳۵۰۰ پمپ مستقیم بر روی شبکه شهرستان داریم و لذا در قالب بروشور نحوه صحیح استفاده از پمپ را به مردم آموزش دادیم، در واقع بعد از هر کنتور برای مصرف کننده حتما باید مخزن ذخیره قرار بگیرد و سپس پمپ نصب شود لذا از مردم انتظار داریم که اصلاح شبکه داخلی را انجام دهند تا شبکه آب شهر رودسر پایدارتر شود.

وی در ادامه به تصفیه خانه آب طول لات رودسر اشاره کرد که با ظرفیت ۴۵۰ لیتر بر ثانیه وارد مدار بهره برداری شده و خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم شبکه آب رودسر و املش و رحیم آباد را پایدار نگه داریم باید فاز دوم این تصفیه خانه را اجرایی کنیم که ظرفیت آن به ۸۰۰ لیتر بر ثانیه خواهد رسید.

مدیرعامل آبفای گیلان تکمیل پروژه مذکور را نیازمند اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی دانست و تاکید کرد: از مردم شهرستان رودسر می خواهیم که صبوری کنند و هرگونه مشکل را با شماره ۱۲۲ در میان بگذارند؛ همکاران شرکت آبفای گیلان به صورت شبانه روزی برای رفع کدورت آب تلاش می کنند.

کدورت فعلی آب رودسر قابل تحمل نیست

امام جمعه رودسر، امروز، ۷ فروردین ماه در جلسه رفع مشکل آب شهرستان رودسر که با حضور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در دفتر امام جمعه رودسر برگزار شد، کدورت فعلی آب شهرستان را غیر قابل تحمل دانست و خاطرنشان کرد: از مسئولان انتظار داریم علت مشکل را بیان کنند و درصدد رفع آن برآیند، زیرا مردم باید آب سالم و کیفی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم ابراهیمی نوری مسئله آب را مهم تر از سایر اقلام خوراکی دانست و اظهار کرد: آب سالم حساس ترین و ضروری ترین نیاز مردم است.

وی با تاکید بر لزوم تامین کیفیت آب شرب، افزود: شهرستان رودسر با مشکل کیفیت آب شرب مواجه بوده و لذا جلسات متعددی را برگزار کردیم و حتی در خطبه های نماز جمعه به این مسئله پرداخته شه است.

امام جمعه رودسر کیفیت بخشی به آب شهرستان را در دستور کار مسئولان دانست و تصریح کرد: متاسفانه مشکل آب رودسر کهنه شده و مردم سال هاست با این مشکل مواجه هستند، اما طی چند هفته اخیر شاهد اوج کدورت هستیم و تابستان ها هم مشکل افت فشار داریم.

هم چنین میثم اسدی، دادستان شهرستان رودسر نیز، ورود دادستان به عنوان مدعی العموم به مسئله کدورت آب شهرستان را مطالبه مردم دانست و عنوان کرد: یکی از عمده مراجعات مردمی همین مسئله آب است.

وی از مسئولان خواست یک برنامه زمان بندی شده را تدوین و اجرا کنند و یادآور شد: دادستانی در کنار مسئولان بوده تا به وظایف خود عمل کنند؛ البته برخورد قانونی در مقابل کم کاری ها نیز انجام خواهد شد؛ در حال حاضر مردم به تنویر افکار نیاز دارد تا اندکی از نگرانی آنان کم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار